Menu Zavřeno

Realizujeme projekty

Jiná kariéra

Realizujeme projekt zaměřený na zvýšení zájmu studentů o obory, které nejsou typické pro dívky či chlapce. Proč by dívky nemohly být IT expertkami? Proč by chlapci nemohli pracovat jako zdravotní sestry?

Prostřednictvím jednotlivých klíčových aktivit budeme v průběhu dvou let sledovat, zda se jejich postoje změní.

Partnerem projektu je Střední škola ekonomicko-podnikatelská Studénka, o.p.s.

Projekt je financován Evropskou unií.

Děkujeme tímto PARS Komponenty, s.r.o. a Tietoevry Ostrava za skvělé exkurze a besedy pro studenty. Z reakcí studentů bylo zřejmé, že se jim obě akce líbily a zároveň si odnesli neocenitelnou zkušenost – i strojírenství a IT může být vhodným oborem jak pro dívky, tak chlapce.

Exkurze a besedy se uskutečnily:

25.10. v Pars komponenty, s.r.o. ve Studénce pro SŠEP Studénka, o.p.s. 

16.11. v Tietoevry pro SŠEP Studénka, o.p.s

5.12. v Tietoevry pro Matiční gymnázium

Besedy s inspirativními osobami


Besedy s inspirativními osobami

A další besedy se zajímavými a inspirativními osobnostmi se uskutečnily se zástupci Policie ČR a organizací Spirála Ostrava, z.ú. Mohou být ženy úspěšné u PČR? Ano. Mohou být muži úspěšní a spokojení jako pracovníci v sociálních službách? Ano. Podle studentů samotných není důležitá genderová příslušnost, ale zájem, schopnosti, motivace. 

Workshopy

Workshopy jsou zaměřeny nejen na rozvoj kompetencí studentů, ale především na uvědomění si, že i je důležité spolupracovat v týmu, a genderové předsudky jsou skutečně jen předsudky. 

Jak se vyrovnat se stresem při pracovním pohovoru, případně přijímacích zkouškách na VŠ

Tento workshop byl cíleně zaměřen na toto téma, protože další exkurze byla v organizaci, která se věnuje právě osobám s duševním onemocněním. Je důležité, aby si studující uvědomili působení dlouhodobého stresu a následného možného duševního onemocnění, pokud se stres neřeší.

Workshop se uskutečnil 29. 2. 2024.

Argumentace

Probírali jsme témata, zda existují, nebo neexistují gender stereotypy, ženy se starají o děti/muži se starají o zajištění rodiny.

V reklamě by mělo být méně žen a více mužů. Muži jsou vědci, ženy pečovatelky. Tato aktivita probíhá tak, že jsou vždy dva diskutující, žena a muž, přičemž měníme role, tedy muž zastává tzv. ženská témata, žena tzv. mužská. Po každé aktivitě probíhá diskuze, proč oba účastníci volili ty které argumenty, kdo byl více přesvědčivý a co si z toho ostatní účastníci odnesli.

Workshop se uskutečnil 13. 3. 2024.

Interaktivní hry se zaměřením na gender

V úvodní fázi jsme představili studentům jednotlivé interaktivní hry.
Studující si poté vybrali ze svého středu facilitátora, který řídil diskuzi pro
výběr jedné konkrétní aktivity. Vybráno bylo téma gender v reklamě.
Studující vybírali reklamy, které jsou zaměřeny buď na muže, nebo ženy. Poté společně zpracovávali návrhy na změnu reklam, vytvářeli vlastní propagační
materiály a vzájemně je hodnotili.

Workshop se uskutečnil 11. 4.  2024.

.